4 avenue du Maréchal Lyautey, 31600 Muret, 05-61-56-73-08
école bilingue occitan / français, de la maternelle au CM2

Calandreta qu’es aquò ?

Calandreta, qu'est-ce que c'est ?

Calandreta es una escòla laïca bilingua jos contracte d’associacion dubèrta a totes, prepausa un ensenhament occitan/francés escrit e oral de la mairala al primari.

Calandreta, resulta de l’associacion :

  • de metòde d’embanhament, de pedagogia activa e ennovanta,
  • de l’envolzament e de la participacion dels parents, de la region, del despartament e de las collectivitats localas.

Metòde d’embanhament : l’occitan es irtilizat coma mejan d’aprentissatge dins mantuns domènis, es la lenga que servis las activitats pedagogicas totas. Es la lenga de la vida vidanta dins las classas de primari ont d’unis corses se debanan en francés.

Pedagogia activa e ennovanta : la pedagogia intègra l‘envirrona de l’enfant e sa paraula, a per tòca de far naisser e espelir la libertat, l’originalitat e la creativitat de cada calandron dins lo respècte dels autres.

Participacion dels parents : Calandreta es una escòla associativa ont los parents an de participar per administrar e gerir l’escòla. Los parents e la còla pedagogica an de moments de rescontre per charrar e decidir de la vida e de la pedagogia de l’escòla.

Uèi, Calandreta del pais murethin présenta 4 classas amb cinc régents, un ajuda-educator, ajudas mairalas per 74 escolans (calandrons).

Calandreta en Miègjorn-Pirinèus, son 9 escòlas amb 500 mainatges.

Las Comunas (Tolosa, Rodés, Castras, Pamias, Tarbas, Banhèras de Bigòrra, Castanet-Tolosan, e Mureth), los Consèlhs despartamentals, lo Consèlh regional, de Miègjorn-Pirinèus, las inspeccions d’academia e lo rectorat participan al foncionament.


Calandreta est une école laïque bilingue sous contrat d’association ouverte à tous, proposant un enseignement occitan/français écrit et oral de la maternelle au primaire.

Calandreta, résulte de l’association:

  • de méthode d’immersion, de pédagogie active et innovante,
  • de l’implication et de la participation des parents, de la région, du département et de la collectivité locale.

Méthode d’immersion : l’occitan est utilisé comme moyen d’apprentissage dans des domaines variés, c’est la langue de support de toutes les activités pédagogiques. C’est aussi la langue de vie des classes primaires où des activités linguistiques sont également menées en français.

Pédagogie active et innovante : la pédagogie prend en compte l’environnement et la parole de l’enfant, elle a comme souci de faire naître et s’épanouir la liberté, l’originalité et la créativité de chaque enfant dans le respect des autres.

Participation des parents : Calandreta est une école associative où l’implication des parents est nécessaire et indispensable dans l’administration et la gestion de l’école. Les parents et les animateurs peuvent également se rencontrer pour discuter et décider de la vie et de la pédagogie de l’école.

A ce Jour, Calandreta del país murethin compte quatre classes, cinq enseignants, un aide éducateur, des aides maternelles pour un total de 74 enfants.

Calandreta en Midi-Pyrénées, ce sont 9 écoles, soit environ 500 enfants.

Les communes (Toulouse, Rodez, Castres, Pamiers, Tarbes, Bagnères de Bigorre, Castanet Tolosan et Muret), les départements, la région, les inspections d’académie et le rectorat participent au fonctionnement.

Projècte albergament

Avant projet sommaire

Inscripcions

Par e-mail (rf.eerf@terum.aterdnalac) et par téléphone (05-61-56-73-08) :

  • de 07h30 à 09h00,
  • de 10h30 à 11h00,
  • de 13h30 à 14h00,
  • de 17h00 à 18h30.

Sosténer nòstra escòla

Calendièr-Agendà

L’Octan

L'association Octan fait la promotion du développement de la culture et de la langue Occitane en organisant des manifestations festives et en soutenant notre Calandreta.